Why the East Building
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In order to deliver the school needed for Nagoya, NIS must improve our facilities to meet market demands and international standards in education. Our current campus was designed for a small-school model of 250-350 students running a 20th century curriculum and is inadequate for a medium-sized school delivering the kind of learning expected in 2020.
The design for the new East Building – and related campus rezoning, re-purposing and renovating – was the result of a thorough analysis of the needs of an internationally-benchmarked curriculum. Consequently, the new building is not simply intended to add more ‘regular’ classrooms; the building is planned to meet the needs of a contemporary curriculum serving a student body of 450-550 students to the standards expected by our parents and accreditation bodies.
The science labs provide the space and capacity to deliver a curriculum rich in the experimental sciences and so, along with the newly completed Design and Fabrication Lab, provide an authentic learning experience in STEM (Science, Technology, Engineering and Math). At the same time, the specialist Arts facilities (Music, Visual Arts and Theater) allow us to educate the whole-child by fostering artistic expression as a means of understanding and shaping our world. The additional break-out, assembly and multi-purpose spaces enable the type of flexible, collaborative learning necessary to prepare young people for the realities of the modern workplace and, finally, the additional space of the East Building enables the remainder of the NIS campus to be re-zoned in a manner that supports student learning and well-being.
By being able to accommodate over 500 students, NIS can maintain a student body that is large enough to benefit from the breadth and depth of curriculum that is expected of a top international school. A student body of this size can offer multiple course pathways in high school, a wider range of options in sports, the arts and club activities, and can help to attract and retain the best teachers looking to work in a vibrant, collaborative environment. If Nagoya wishes to have a good school that meets international benchmarks, that school needs to be able to support at least two classes in each grade.
In short, the 2020 Vision Project ensures that Chubu region has the school it needs to deliver the kind of learning demanded by the community we serve.
東棟校舎の必要性
高まる国際教育の需要と国際水準の教育レベル、そのどちらにも対応し、名古屋に理想的なインターナショナルスクールを維持するためには、NISの教育設備の向上が不可欠です。現在のキャンパスは、20世紀型カリキュラムの250−350名程度の小規模学校として設計されていました。しかし2019年8月現在で生徒数は中規模学校レベルの約500名となっており、2020年型の教育を実践するために充分なキャンパスとは言えません。
新しい東棟校舎の設計にあたっては、国際水準のカリキュラムとしての必要条件をつぶさに分析し、各教室の配置、汎用性、改修を充分に検討いたしました。新校舎は、通常タイプの教室の増設にとどまらず、本校の生徒保護者及び国際教育認定機関に求められる水準において、450ー550名を対象に現代型のカリキュラムを提供するべくデザインされています。
充実した実験科学カリキュラムを実現可能にする広さと設備を備えた科学実験室は、新しく出来たITデザイン・ラボとともに、本格的なSTEM教育(科学、テクノロジー、工学、数学)を実現します。また、音楽、美術、演劇などの芸術科目(Art)に特化した設備は、世界を理解し、形成するうえで重要な芸術的表現力を育む全人教育に欠かせません。
NISのキャンパスが500名以上の生徒を収容可能になれば、トップレベルのインターナショナルスクールにも引けを取らない深く幅広いカリキュラムを提供できる規模の生徒数の維持が可能になり、高等部におけるコース選択、クラブ活動、芸術プログラムの幅も広がります。そしてこれは、協調的で充実した職場環境を求める優秀な教員を保持することにも繋がります。国際水準に合致する学校であるためには、1学年に2クラス以上を維持できる規模であることが必要です。
NIS東棟校舎建設プロジェクトの成功が、中部に最高の国際教育の場を提供し続けることを可能とするのです。